Regulamin Organizacyjny
Pixel Clinic Cyfrowa Stomatologia
PIXEL CLINIC CYFROWA STOMATOLOGIA jest jednostką organizacyjną JST Sp. z o.o. z siedzibą ul. Wały Dwernickiego 43/45 42-202 Częstochowa, NIP: 2050001528 KRS: 0000293729, REGON: 240845266 zwany dalej PIXEL CLINIC
§ 1
Treść regulaminu
Niniejszy regulamin określa:
1) Podstawy prawne
2) Cele i zadania PIXEL CLINIC
3) Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
4) Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
5) Prawa i obowiązki Pacjenta
6) Rękojmię
7) Odpłatność za świadczone usługi
8) Udostępnianie dokumentacji medycznej
9) Weryfikację tożsamości
10) Bezpieczeństwo i przetwarzanie danych osobowych
11) Skargi
12) Postanowienia końcowe
§2
Podstawy prawne
PIXEL CLINIC działa na podstawie obowiązujących powszechnie przepisów prawa oraz wdrożonych regulacji wewnętrznych, w szczególności:
1) Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 633);
2) Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 790 z późn. zm.);
3) Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 849 z późn. zm.)
4) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2023.161015 z późn. zm.)
5)Ustawa z dnia 27.08.2004r o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych art.50 ust.2 i dalsze.
6)Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r.o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019r. poz.700, 730 i 848)
§3
Cele i zadania PIXEL CLINIC CYFROWA STOMATOLOGIA
1. Celem PIXEL CLINIC jest wykonywanie działalności leczniczej w rodzaju ambulatoryjnej opieki zdrowotnej oraz działanie na rzecz ochrony zdrowia, poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w obszarze stomatologii.
2. PIXEL CLINIC realizuje następujące zadania:
a) diagnostyka i leczenie;
b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji interdyscyplinarnych;
c) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
d) podejmowanie działań edukacyjnych w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia.
§4
Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. PIXEL CLINIC udziela świadczeń zdrowotnych z obszaru szeroko rozumianej stomatologii, chirurgii, ortodoncji ,endodoncji, periodontologii w zakresie chorób zębów, jamy ustnej, części twarzowej czaszki oraz okolic przyległych.
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w następujące dni tygodnia:
a) poniedziałek – piątek (w godzinach 8:00 – 20:00)
b) w wyznaczoną sobotę w miesiącu (w godzinach 8:00 – 14:00 – zgodnie z informacją dostępną w rejestracji Kliniki)
§5
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są przez osoby wykonujące zawód lekarza dentysty lub higienistki stomatologicznej, posiadające aktualne uprawnienia i kwalifikacje do ich udzielania.
2. PIXEL CLINIC podejmuje działania zmierzające do podnoszenia jakości świadczonych usług, w szczególności przez monitorowanie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu oraz dbałość o poszanowanie praw pacjentów.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są pod warunkiem wyrażenia świadomej zgody na dane świadczenie zdrowotne przez pacjenta/przedstawiciela ustawowego pacjenta w formie pisemnej.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są po uprzedniej rejestracji, w ustalonych terminach.
5. Rejestracja pacjentów dokonywana jest w rejestracji PIXEL CLINIC lub telefonicznie pod nr: 34 343 09 09 ,576 43 09 09.
Pacjent zobowiązany jest podać przy rejestracji swoje dane w zakresie umożliwiającym kontakt ze strony PIXEL CLINIC (numer telefonu, adres e-mail, etc.).
6. Pierwsza wizyta, leczenie, lista rezerwowa, odwoływanie wizyt
Pierwsza wizyta
- Na pierwszą wizytę należy zgłosić się z 15-sto minutowym wyprzedzeniem w celu wypełnienia niezbędnej dokumentacji, zapoznania się z cennikiem oraz regulaminem.
- Pacjent jest proszony o okazanie dokumentu tożsamości lub innego dokumentu ze zdjęciem oraz wypełnienie ankiety „Informacja o stanie zdrowia pacjenta”, podpisanie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz zapoznanie się z Regulaminem PIXEL CLINIC CYFROWA STOMATOLOGIA
- Podczas wizyty lekarz po zbadaniu Pacjenta i wykonaniu badań diagnostycznych przedstawia wstępny plan leczenia oraz wstępny kosztorys.
- Po dokładnej analizie i konsultacji interdyscyplinarnej Opiekun pacjenta wraz z lekarzem przedstawią optymalny plan leczenia oraz kosztorys.
- Plan leczenia jest bezpłatny.
- W przypadku wizyty pierwszorazowej na której wymagane jest natychmiastowe podjęcie leczenia lekarz odstępuje od wykonania planu leczenia całej jamy ustnej i podejmuje niezbędną interwencję (np. leczenie bólu).
Rozpoczęcie leczenia
- Przed przystąpieniem do zabiegu Pacjent wyraża pisemną zgodę na zabieg, a w przypadku leczenia implatologicznego, ortodontycznego, endodontycznego oraz protetycznego akceptację kosztorysu i planu leczenia.
- Lekarz może odmówić rozpoczęcia leczenia lub kontynuacji z powodu nie wykonania zalecanych zabiegów, takich jak: specjalistyczne konsultacje, zabieg higienizacji, antybiotykoterapia, brak wykonania dodatkowych badań itp.
- Poradnia zachowuje prawo do odmowy udzielenia świadczeń zdrowotnych, jeżeli okaże się, że pacjent nie może zostać ze względów medycznych zakwalifikowany do leczenia.
- W przypadku braku zgody pacjenta na optymalny i zalecany plan leczenia, lekarz może zaproponować alternatywny plan leczenia, który nie zostanie objęty rękojmią.
Lista rezerwowa
- Pacjenci, którym zależy na przyspieszeniu leczenia mogą zapisać się na listę Pacjentów oczekujących. W sytuacji gdy inny Pacjent zrezygnuje ze swojego terminu, pracownik rejestracji w pierwszej kolejności telefonicznie powiadamia o dostępnym terminie.
Odwoływanie wizyt
- Umówioną wizytę należy odwołać najpóźniej z 1 dniowym wyprzedzeniem. Wizytę dotyczącą implantacji należy odwołać na 7 dni roboczych przez zarezerwowaną wizytą.
- W przypadku Pacjentów, którzy trzykrotnie nie stawią się na wizytach Poradnia zastrzega sobie możliwość odmówienia realizowania lub kontynuacji leczenia.
Spóźnienia na wizytę - Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Lekarz może przyjąć spóźnionego Pacjenta tylko wtedy, jeśli uzna, że nie spowoduje to opóźnień wizyt kolejnych Pacjentów.
7. Świadczenia zdrowotne umawiane są według kolejności zgłoszeń. Jeśli istnieją ku temu wskazania medyczne, w szczególności w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, lekarz może zdecydować o natychmiastowym udzieleniu świadczeń zdrowotnych. W takiej sytuacji udzielenie świadczenia zdrowotnego następuje poza kolejnością.
8. Przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego lekarz przeprowadza wywiad z pacjentem oraz w razie potrzeby kieruje na niezbędne badania diagnostyczne w celu ustalenia rozpoznania. Kierując pacjenta na badania diagnostyczne, lekarz poucza pacjenta o ich zakresie, ryzyku i możliwości wystąpienia powikłań, a nadto o obowiązku i terminie zgłoszenia się do Poradni po uzyskaniu wyników badań diagnostycznych na omówienie Planu leczenia.
9. Lekarz informuje pacjenta/przedstawiciela ustawowego o Planie leczenia tj.jakie świadczenia zdrowotne wchodzą lub mogą wejść w zakres zalecanego leczenia, jakie wiąże się z nimi ryzyko i możliwości wystąpienia powikłań, a nadto jaka jest ich przewidywana łączna cena oraz okres /czas trwania. Zakres, rodzaj, okres trwania oraz łączna cena świadczeń zdrowotnych mogą ulec zmianie w przypadku zmiany stanu zdrowia pacjenta lub z innych przyczyn, które ujawnią się po przekazaniu pacjentowi lub przedstawicielowi ustawowemu pacjenta informacji w tym zakresie i z medycznego punktu widzenia będą taką zmianę uzasadniały.
10. O czasie potrzebnym na wykonanie zabiegu decyduje wyłącznie lekarz.
11. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż w gabinecie.
12. W przypadku braku kontynuacji leczenia z przyczyn, za które Poradnia nie ponosi odpowiedzialności, uiszczona zaliczka na leczenie zostaje przeznaczona na pokrycie kosztów dotychczasowego leczenia, a w przypadku, gdyby koszty te przewyższyły wysokość uiszczonej zaliczki, pacjent zobowiązany jest uiścić PIXEL CLINIC brakującą kwotę.
13. PIXEL CLINIC dokłada wszelkich starań, by umówione wizyty odbywały się zgodnie z wyznaczonymi terminami, jednak z uwagi na możliwość przedłużania się innych wizyt lub wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, zastrzega sobie prawo do ich przesuwania w ramach danego dnia. PIXEL CLINIC zastrzega sobie też prawo do przekładania wizyt na inny dzień w przypadku zaistnienia takiej potrzeby, w szczególności: udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnego modelu leczenia protetycznego lub niedyspozycyjności lekarza. O zmianie terminu wizyty PIXEL CLINIC niezwłocznie informuje pacjenta/przedstawiciela ustawowego pacjenta.
14. Informacji o stanie zdrowia pacjenta udzielają osobom uprawnionym wyłącznie lekarze. Poradnia chroni dane pacjentów, w szczególności dane zawarte w dokumentacji medycznej przed osobami nieposiadającymi upoważnienia do zapoznania się z ich treścią. PIXEL CLINIC przetwarza dane osobowe pacjentów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
15. Leczenie interdyscyplinarne czyli zespołowe, najczęściej obejmuje współpracę kilku specjalistów: stomatologa, ortodonty, chirurga, protetyka. Gdy jest konieczność korzysta się również z pomocy lekarzy innych specjalności np. z zakresu periodontologii, implantologii.
Pacjent umawiając się na konsultację do specjalisty wyraża zgodę na konsultację wielospecjalistyczną w PIXEL CLINIC CYFROWA STOMATOLOGIA.
16. Pacjent uprawniony jest do rezygnacji ze świadczeń zdrowotnych oraz cofnięcia zgody na leczenie w każdej chwili.
§6
Prawa i obowiązki Pacjenta
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w PIXEL CLINIC
Pacjent ma prawo do :
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- poszanowania godności osobistej i uprzejmego traktowania przez personel medyczny, oraz personel niemedyczny.
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel medyczny o kwalifikacjach zgodnych z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
Wyrażenie zgody przez Pacjenta na udzielanie określonych świadczeń medycznych lub ich odmowy następuje po uzyskaniu informacji o proponowanej metodzie leczenia i koniecznych badaniach diagnostycznych. Pacjentom zapewnia się dostępność informacji o prawach pacjenta.
Obowiązki Pacjenta
Do obowiązków pacjenta zalicza się:
- przestrzeganie regulaminu PIXEL CLINIC CYFROWA STOMATOLOGIA
- przestrzeganie zaleceń lekarza,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu na terenie placówki,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ppoż.,
- posiadanie aktualnych dokumentów określonych w par. 10 niniejszego regulaminu.
§7
Rękojmia
Zgodnie z Art.627 – 646 Kodeksu Cywilnego, Pacjentowi przysługuje rękojmia. W trosce o dobro Pacjenta usługi stomatologiczne wykonywane w PIXEL CLINIC są na najwyższym poziomie przez wykwalifikowany personel. Jeżeli w okresie rękojmi wypełnienie w zębie lub uzupełnienie protetyczne ulegnie deformacji, zmieni kolor lub swoje właściwości, zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe.Zakres rekojmi nie obejmuje dodakowych elemntów usługi takich jak:sedacja podtlenkiem azotu,narkoza oraz innne badania diagnostyczne. Okres rękojmi zależny jest od usługi i waha się od 12 miesięcy do 2 lat ( Dla wypełnień stomatologicznych – 12 miesięcy, dla usług protetycznych: mikroprotez, dostawek zębów oraz uzupełnień (klamra) i napraw – 12 miesięcy, protez, koron, mostów – 24 miesiące)
Rękojmia nie jest uwzględniana w przypadku, gdy:
- Pacjent przerwał zaplanowane leczenie lub jednocześnie leczy dane zęby w innym gabinecie,
- nie stosuje się do zaleceń lekarza np. dotyczących higieny jamy ustnej, protez ruchomych oraz diety (np. po wybielaniu zębów ),
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza,
- samodzielnie lub w innym gabinecie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego,
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do mechanicznego uszkodzenia uzupełnień,
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protezy,
- uszkodził protezę poza jamą ustną,
- pali tytoń lub przeszedł chemio- lub radioterapię choroby nowotworowej – w przypadku implantów i zabiegów regeneracyjnych kości.
Powikłania niepodlegające rękojmi
Przed zaplanowaniem leczenia Pacjent musi być świadomy, że pomimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań, takich jak:
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających,
- szczękościsk,
- pęknięcie, złamanie zęba,
- bolesność tkanek miękkich, obrzęk, ropień, krwiak, przedłużone krwawienie (po zabiegach chirurgicznych),
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie,
- reakcja alergiczna na zastosowane leki,
- zaostrzenie współistniejących schorzeń,
- nadwrażliwość zębów po leczeniu czy wybielaniu.
Wystąpienie powyższych powikłań może spowodować u Pacjenta między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem,
- konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży,
- problemy z jedzeniem i mówieniem, problemy estetyczne,
- nieplanowane wcześniej leczenie kanałowe zęba,
- nie przewidzianą wcześniej ekstrakcję zęba.
Do większości z wymienionych powikłań dochodzi sporadycznie i mijają szybko, bez śladu to jednak nie należy planować poważnych zabiegów stomatologicznych przed takimi wydarzeniami jak: urlop, uroczystości rodzinne lub czynności wymagające wysiłku fizycznego(zwłaszcza po zabiegach z zakresu chirurgii, implantologii)
§8
Odpłatność za świadczone usługi
- Odpłatność za świadczone usługi następuje po każdej wizycie zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- W przypadku leczenia protetycznego Pacjent proszony jest o uiszczenie zadatku w wysokości 30% całkowitej wartości uzupełnienia protetycznego (na pierwszej wizycie protetycznej).
- Pozostałą część odpłatności Pacjent wpłaca na ostatniej wizycie związanej z oddaniem pracy protetycznej.
- PIXEL CLINIC może prosić o uiszczenie zadatku na niektóre zabiegi 7 dni przed planowaną wizytą np. wprowadzenie implantu lub duży zakres prac protetycznych.
- PIXEL CLINIC współpracuje z LM Pay S.A. System finansowania opracowany w odpowiedzi na specyficzne potrzeby i oczekiwania pacjentów, które opłacają zabiegi i leczenie w komercyjnych placówkach medycznych. Dostępne systemy płatności: MediRaty, MediPay, MediKod.
§9
Udostępnianie dokumentacji medycznej
Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych. Dokumentacja może być również udostępniona jego przedstawicielowi ustawowemu bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Jej udostępnienie następuje na wniosek osoby uprawnionej. Musimy mieć pewność, co do tożsamości osoby, która podpisuje upoważnienie do dostępu do dokumentacji medycznej. Jest kilka możliwości złożenia takiej dyspozycji:
- upoważnienie podpisane w obecności pracownika rejestracji;
- upoważnienie wysłane mailem, ale taki dokument musi zawierać podpis elektroniczny Pacjenta;
- dostarczenie wniosku i upoważnienia z notarialnie potwierdzonym podpisem;
Udostępnianie dokumentacji medycznej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej powinno odbywać się przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa umożliwiających weryfikację osoby składającej wniosek oraz gwarantujących bezpieczeństwo przesyłanych danych. Jeśli chcą Państwo uzyskać dokumentację medyczną mailowo prosimy o podanie w rejestracji adresu e-mail i wyrażenie zgody na wysyłanie dokumentacji medycznej na ten adres.
Zapewniamy poufność Państwa dokumentacji medycznej. Jeśli o udostępnienie zgłosi się osoba lub instytucja nieuprawniona, odmówimy jej udostępnienia.
§10
Weryfikacja tożsamości
W celu zachowania poufności Państwa danych osobowych oraz dokumentacji medycznej podmiot wykonujący działalność leczniczą zobowiązany jest do pozyskania Państwa danych osobowych (nazwisko, imię (imiona) datę urodzenia, płeć, adres zamieszkania, nr PESEL, a w przypadku pacjenta małoletniego lub całkowicie ubezwłasnowolnionego również dane przedstawiciela ustawowego) do ustalenia tożsamości:
- pacjenta,
- osoby udzielającej upoważnienia
- osoby uzyskującej dostęp do dokumentacji medycznej.
Zgodnie z art.50. ust .2 ustawy o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych; pacjent może potwierdzić swoją tożsamość przez okazanie dokumentu ze zdjęciem tj. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy, legitymacji szkolnej albo przy użyciu dokumentu elektronicznego, o którym mowa w art.19e ust.2 pkt 1ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019r. poz.700, 730 i 848), przez okazanie tego dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego osobie stwierdzającej tożsamość; Legitymacja szkolna może być okazana jedynie przez osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
Obowiązek podania danych osobowych przez pacjenta ma zastosowanie we wszystkich placówkach medycznych. Osoby wykonujące zawód medyczny muszą mieć pewność co do tożsamości osoby, której udzielają świadczenia zdrowotnego. Brak podania danych osobowych przez pacjenta, wymaganych przepisami prawa oraz brak możliwości weryfikacji tych danych będzie wiązać się z odmową udzielenia mu świadczenia zdrowotnego
§11
Bezpieczeństwo i przetwarzanie danych osobowych
1. W PIXEL CLINIC obowiązuje: Polityka Prywatności, Polityka jakości oraz Obowiązek informacyjny dostępne na stronie www.pixelclinic.pl lub w rejestracji PIXEL CLINIC.
2. Administratorem Państwa danych osobowych jest JST Sp. z o.o.. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo w sekcji Obowiązek infomacyjny.
3. PIXEL CLINIC jest pod stałym nadzorem wizualnym, z wyłączeniem gabinetów i pomieszczeń sanitarnych.
4. Pacjent odpowiada za szkody wyrządzone w PIXEL CLINIC.
5. Poradnia nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione bez opieki na terenie PIXEL CLINIC
§12
Skargi
1. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy mają prawo złożyć skargę dotyczącą działania Poradni lub ich personelu.
2. Przedmiotem skargi mogą być zarówno uchybienia o charakterze administracyjnym jak i medycznym, w tym dotyczące naruszenia praw pacjenta.
3. Skargę można złożyć:
a) osobiście na piśmie w rejestracji Poradni;
b) listownie
c) drogą e-mail na adres: rejestracja@pixelclinic.pl
4. PIXEL CLINIC ustosunkowuje się do treści złożonej skargi na piśmie. O sposobie rozpatrzenia skargi PIXEL CLINIC niezwłocznie powiadamia skarżącego, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania skargi, chyba że dochowanie tego terminu okaże się niemożliwe lub znacznie utrudnione. O okoliczności tej poinformuje skarżącego.
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy:
- ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.),
- ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.) .
- Kodeksu Cywilnego
2. Zasady ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w Pixel Clinic od dnia 06.11.2023r.